شما اینجا هستید

پیغام هشدار

با ثبت نام به عنوان سردبیر مطبوعه می توانید نسخه کامل این محتوی را خریداری کنید. برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
نویسنده: 
تعداد کلمات: 
2040
تعداد خرید های قبلی: 
1

گزارش/ چگونه رسانه ها از اینترنت کسب درآمد می کنند؟

حوزه خبری: 
اقتصادی
موضوع پرونده: 
اقتصاد رسانه

مطلب پیش رو ضمن بیان میزان گسترش اینترنت در اروپا و آمریکا و شرایطی که پدید آورده، به طور ملموس از نحوه کسب درآمد رسانه ها از آن سخن می گوید.

در بخشهایی ازین نوشتار می خوانید:

".... از نظر تئوری، فرصت توزیع محصولات رسانه ای با هزینه نهایی بسیار پایین از طریق یک پایگاه تحویل دیگر و بسیار عامه پسند و با ظرفیت بالا به دست می آید و باید پیام آوری میمون و مبارک برای شرکت های رسانه ای باشد، در عمل، بخش اعظم اپراتورهای رسانه ای دریافته اند که پول درآوردن از راه هایی چون سرمایه گذاری در اینترنت، دوسویگی و محصولات جدید چند رسانه ای عملا ممکن نیست. از این رو، از پاییز 2000 شرکت هایی نظیر EMAP و اینترنشنال نیوز به شکل ناگهانی و تقریباً گسترده ای از منابع سرمایه گذاری های رسانه ای اینترنت محور برداشت کرده اند یا از میزان این سرمایه ها کاسته اند.

دشواری های تضمین بازده سرمایه گذاری در رسانه جدید، حداقل تا حدودی منعکس کننده فضای وجدآمیزی است که شرکت های رسانه ای در آن فضا، برای توسعه فعالیت برخط و خرید سهام استراتژیک در کسب کارهای جدید اینترنتی، تصمیمات بسیاری اتخاذ می کنند، مثلا در فوریه سال 2000، پس از آن که BSKYB اعلام کرد که برای توسعه فعالیت های برخط خود سرمایه گذاری کرده است، ارزش سهام این شرکت 30 درصد افزایش یافت، همین طور، پس از آن که رویترز اعلام کرد که قصد دارد طی چند سال آتی ، 0.5 میلیارد پوند در انتقال فعالیت های اطلاعاتی کسب و کار خود به وضعیت برخط سرمایه گذاری کند، ارزش سهام آن 30 درصد افزایش یافت، (و شش میلیارد دلار به ارزش بازاری سرمایه آن افزود) تنها تعداد اندکی از شرکت های رسانه ای ثبت شده در بازار بورس توانستند از فشار سهامداران برای سرمایه گذاری اینترنتی بلند پروازانه، که به نظر می رسد تا حدودی شتاب زده آغاز شده است، شانه خالی کنند.

مشکل اساسی ارائه خدمات رسانه ای اینترنت محور، به عنوان یک فعالیت اقتصادی این است که مدل های واقع گرایانه اندکی (اگر نگوییم هیچ) برای درآمدزایی از اینترنت طراحی کرده اند تا بتوانند هزینه های خدمات مورد نظر را پوشش دهد، شواهد موجود درباره هزینه هایی که باید پوشش داده شود، نشان می دهد که مخارج عملیاتی نهایی نسخه های وب در مقایسه با محصولات با سابقه (مانند مجلات یا روزنامه های بر خط) ابداً قابل چشم پوشی نیست.

مثلاً تا همین اواخر حدود 400 کارمند اضافی به استخدام نیویورک تایمز درآمدند تا نسخه بر خط آن را ...."

X